Sabtu, 27 Oktober 2012

PANCAINDERA KE ENAM







PANCAINDERA KE ENAM; adalah satu keadaan yang mewakili seluruh fenomena Mata ketiga, , Indera Ke enam, firasat, kasyaf, gerak hati, mendengar suara ghaib serta bermacam-macam lagi perkara yang dianggap ajaib atau pelik oleh sesetengah pihak.

Manusia mempunyai 5 pancaindera seperti melihat (mata), mendengar (telinga), bau (hidung), merasa (lidah) dan sentuhan (kulit). Fenomena pancaindera ke enam adalah dimana seseorang itu menggunakan kelima-lima pancainderanya secara maksima dengan lebih mendalam. Terdapat juga kes yang dialami oleh mereka yang pernah terlibat dengan kemalangan tetapi apabila terjaga dari koma, mereka mendakwa memiliki ‘kuasa psikik’….

Manusia sering atau kadang-kadang melalui fenomena Pancainmdera Ke enam tanpa sedar atau tidak sengaja seperti FIRASAT ~ Merasakan seperti sesuatu perkara akan terjadi, Rasa seperti sedang diperhatikan, MIMPI BENAR ~ mimpi apa pun yang menjadi kenyataan di kemudian hari, Rasa seperti pernah berada disuatu ditempat itu sebelum ini, Terdengar ada orang membisikan nama anda, Bayangan dalam fikiran dan Kebetulan yang melebihi dari sekali.

Fenomena Pancaindera Ke enam dapatlah dikategorikan sebagai : –

1) Clairvoyance –Melihat sesuatu dari dimensi lain, penglihatan yang melangkaui ruang lingkup waktu, penglihatan yang tidak dimiliki oleh kebanyakan manusia, atau kasyaf.


2) Clairsentience –Merasakan sesuatu, firasat, gerak hati, atau intuisi (ILHAM).


3) Clairaudience –Mendengar suara ghaib atau sesuatu yang sangat halus. .


¤ Pancaindera Ke enam ini dapat dipelajari dalam Tujuh Quantum Hikmah... Sila lihat halaman PEBGENALAN dalam blog QUANTUM ILMU HIKMAH ini.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan